Všeobecné obchodné podmienky Cestovnej agentúry Hajde Travel
Čl. 1. Úvod
- Podnikateľský subjekt pod obchodným menom Bc. Božena Štefáni Deleva – Hajde Travel, IČO: 50107836, zapísaný v živnostenskom registri 820-80193 v Košiciach, DIČ: 1077464806, pôsobí na slovenskom trhu ako cestovná agentúra (ďalej len „CA“) a prevádzkuje prostredníctvom webovej stránky www.hajdetravel.sk a Facebookového profilu www.facebook.com/HajdeTravel internetový predaj zájazdov partnerských cestovných kancelárií (ďalej len „CK“), s ktorými má uzavretú riadnu zmluvu o predaji zájazdov.
- CA ponúka len zájazdy a možnosť ubytovania zmluvných partnerských CK, neponúka vlastné zájazdy a služby cestovného ruchu.
- Predávané zájazdy sú organizované v cenách a za podmienok stanovených vo „Všeobecných zmluvných podmienkach“ príslušnej partnerskej CK. Všetky partnerské CK sú držiteľmi zmluvy o poistení proti úpadku.
- Ponuky od partnerských CK sú aktualizované na základne elektronicky prijímaných dát a sú platné v dobe vyhľadávania zájazdov.
- CA nezodpovedá za prípadné následné zmeny v ponuke alebo v cenách, vykonaných príslušnou partnerskou CK.
- Záväzná cena zájazdu pre cestujúceho aj pre CK je tá cena, ktorá je uvedená v zmluve o zájazde, t.zn. cena deklarovaná CK v čase objednania zájazdu cestujúcim.
Čl. 2. Objednávka
- Proces objednávania zájazdu prebieha prostredníctvom elektronického objednávkového formuláru webovej stránky www.hajdetravel.sk, ktorý je k dispozícii pri každej ponuke konkrétneho zájazdu partnerskej CK, a podpis zmluvy o zájazde prostredníctvom elektronickej pošty info@hajdetravel.sk zaslaním oskenovanej kópie v elektronickej podobe, prípadne zaslaním podpísanej zmluvy o zájazde v listinnej podobe na poštovú adresu Pod Stavencom 10, 040 15 Košice.
- CA pristupuje ku každému cestujúcemu individuálne, tak je vyhľadávaná a predkladaná aj konkrétna ponuka na mieru pre daného cestujúceho pri rovnakej doprave, v rovnakých termínoch, alebo v rovnakom ubytovacom zariadení, nemusí byť však rovnaká pre iného cestujúceho vzhľadom na zmenu cien podľa momentálnej ponuky zmluvných partnerských CK, či poskytovanej zľavy.
- Po obdržaní objednávky a overení jej úplnosti CA uskutoční nezáväznú rezerváciu zájazdu. Po úspešnej rezervácií v CK je cestujúcemu predložená osobne alebo e-mailom k podpisu zmluva o zájazde. Súčasne CA informuje cestujúceho, v akej lehote je potrebné (v prípade záujmu o zájazd) podpísanú zmluvu o zájazde zaslať späť do CA a uhradiť dohodnutú platbu, resp. platby v zmysle uzavretej zmluvy o zájazde (záloha, doplatok, celá cena zájazdu).
- Cestujúci v prípade záujmu o kúpu zájazdu musí rešpektovať termín stanovený CK na zaslanie podpísanej zmluvy o zájazde a dokladu o úhrade dohodnutej platby, opačnom prípade sa ním zaslaná nezáväzná objednávka stáva nezáväznou aj pre CK. Pokiaľ by si cestujúci neskôr opakovane objednal rovnaký zájazd, v takom prípade sa nedá vylúčiť, že CK už môže poslať ponuku s odlišnými podmienkami.
- Termíny podpísania zmluvy o zájazde a platieb za objednaný zájazd sú pre cestujúceho záväzné a CA nezodpovedá za následky, vzniknuté z dôvodu vykonania oneskorenej platby cestujúcim.
- Návrh zmluvy o zájazde zaslaný cestujúcemu k podpisu v zmysle bodu 5 tohto článku je pre CK záväzný, ak nie je dohodnuté inak, po dobu 3 (troch) pracovných dní od ich zaslania. V prípade Last Minute zaslaný návrh zmluvy k podpisu je pre CK záväzný 2 hodiny od jeho zaslania. V rovnakých termínoch je cestujúci povinný uhradiť dohodnutú platbu.
- CA nezodpovedá za oneskorené podpísanie zmluvy o zájazde a dohodnutej úhrady platby. Ak cestujúci nepotvrdí návrh zmluvy v zmysle bodu 8 toho článku, CA nemôže cestujúcemu garantovať dostupnosť vybraného zájazdu.
- Ak cestujúcim vybraný zájazd bude medzičasom (v čase stanovenom CK na podpis zmluvy o zájazde a úhradu dohodnutej platby) vypredaný, CA o tejto skutočnosti informuje cestujúceho bezodkladne formou e-mailu, alebo telefonicky a cestujúcemu bude uhradená platba vrátená v plnej sume.
- CA ponúka cestujúcemu aj možnosť objednania „zájazdu na vyžiadanie“. CA na základe požiadavky cestujúceho kontaktuje príslušnú partnerskú CK na vypracovanie ponuky zájazdu v zmysle osobitných požiadaviek cestujúceho. Následne CK zašle cestujúcemu k podpisu zmluvu o zájazde a dohodnuté podmienky pre úhradu platieb zájazdu na vyžiadanie. V prípade, že CK nedokáže zabezpečiť zájazd na vyžiadanie v zmysle dohodnutých osobitných požiadaviek cestujúceho, uvedená skutočnosť bude oznámená cestujúcemu elektronicky alebo telefonicky a súčasne mu bude bezodkladne vrátená plná suma uhradených platieb, pokiaľ si cestujúci nevyberie iný zájazd.
- Objednávku môže cestujúci odoslať na vyššie uvedené e-mailové adresy CA, na kontakt Skype: hajdetravel, prípadne správou na Facebooku.
- V prípade, že si cestujúci vyberie z ponuky zájazd, u ktorého by mal záujem o zmenu niektorej zo služieb vybraného zájazdu (napr. hotel, termín, doprava, strava, cena a iné), môže požiadať CA o predloženie ponuky na možnosť zmeny niektorej z ponúkaných služieb vybraného zájazdu prostredníctvom formuláru callback, ktorý sa nachádza TU. Informáciu o možnosti zmeny služby požadovanej cestujúcim oznámi CA cestujúcemu na základe vyjadrenia partnerskej CK.
Čl. 3. Zmluva o zájazde
- CA používa pri objednávaní zájazdu výhradne originálne tlačivá „Zmluva o zájazde“ konkrétnej partnerskej CK, ktorá je organizátorom zájazdu. Cestujúcemu spolu so zmluvou o zájazde k jej podpisu sú zaslané aj „Všeobecné obchodné podmienky“ CK, ktorá je organizátorom zájazdu, pričom tieto sú nadradené „Všeobecným obchodným podmienkam“ CA.
Čl. 4. Povinnosti CA
CA zodpovedá za:
- správne vyplnenie zmluvy o zájazde,
- zaslanie uzavretej zmluvy o zájazde rezervačnej centrále partnerskej CK,
- prevzatie hotovostnej alebo bezhotovostnej platby od cestujúceho na základe uzavretej zmluvy o zájazde a následný prevod týchto finančných prostriedkov na bankový účet príslušnej partnerskej CK,
- kontrolu a overenie informácií a údajov, uvedených v sprievodných dokumentoch o uzavretí cestovného poistenia,
- za včasné odovzdanie cestovných pokynov k zájazdu cestujúcemu najneskôr 7 dní pred odchodom na zájazd, v prípade zájazdov Last Minute za odovzdanie pokynov k zájazdu ihneď pri podpísaní zmluvy o zájazde (osobným odovzdaním, elektronickou poštou),
- za prípadnú zmenu „Všeobecných obchodných podmienok“ CA len v medziach zákona a spôsobom, aby neboli porušené práva cestujúceho a o ich zmene bezodkladne informovať cestujúcich, pričom zmena sa netýka cestujúcich, ktorí si už zájazd zakúpili, alebo ich zájazd prebieha.
Čl. 5. Platobné podmienky
- Ak je zájazd objednávaný viac ako 1 (jeden) mesiac pred jeho uskutočnením, cestujúci hradí v zmysle všeobecných obchodných podmienok partnerských CK spravidla 30% (tridsať percent) až 50% (polovicu) dohodnutej ceny zájazdu formou zálohovej platby a doplatok hradí následne 1 (jeden) kalendárny mesiac pred odchodom na zájazd. Dohodnutá cena zájazdov Last Minute sa hradí v plnej výške v lehote stanovenej v čl. 2 bod 8. Výška zálohy a doba jej splatnosti, ako aj doba splatnosti doplatku sa môžu pri partnerských CK líšiť, informácie o výške zálohy a pokyny k jej úhrade, ako aj o dobe splatnosti doplatku sú uvedené vo „Všeobecných obchodných podmienkach“ príslušnej partnerskej CK, ktoré sú cestujúcemu odovzdané spolu so zmluvou o zájazde k jej podpisu.
- Cestujúci musí brať na vedomie, že pri zakúpení zájazdu môže vo výnimočných prípadoch nastať situácie (vojnový stav, živelné pohromy, resp. obdobné situácie v krajine zájazdu, ktoré by mohli ohroziť bezpečnosť, zdravie alebo život cestujúcich) kedy CK, organizujúca daný zájazd, rezerváciu nepotvrdí. V takom prípade má cestujúci nárok na bezodkladné vrátenie všetkých uhradených finančných prostriedkov, cestujúci však pri zrušení zájazdu z uvedených dôvodov nemá nárok na náhradu škody.
- Letecké spoločnosti si vzhľadom k nepredvídanému zvyšovaniu ceny leteckého benzínu na svetových trhoch vyhradzujú právo na zmenu výšky palivového poplatku. Zvyšovanie palivových poplatkov sa riadi podľa „Všeobecných obchodných podmienok“ príslušnej partnerskej CK. Niektoré CK hradia tieto navýšenia poplatkov zo svojich prostriedkov, iné vyžadujú od cestujúceho doplatenie cenového rozdielu dodatočne pred odletom. Podmienky stanovené CK cestujúci, ktorý uzatvára zmluvu o zájazde s CA pre jej partnerskú CK, je povinný akceptovať.
- Uhradenie ceny za zájazd a služby CA prebieha nasledujúcimi spôsobmi:
a) vkladom v hotovosti na účet Bc. Božena Štefáni Deleva – Hajde Travel,
b) platbou v hotovosti na prevádzke CA Hajde Travel, Pod Stavencom 10, 040 15 Košice,
c) zadaním neodvolateľného príkazu na úhradu na účet Bc. Božena Štefáni Deleva – Hajde Travel prostredníctvom elektronického bankovníctva, v takomto prípade je potrebné doručiť spolu s podpísanou zmluvou o zájazde aj doklad o úhrade,
d) v zmysle platobných podmienok uvedených vo „Všeobecných obchodných podmienkach“ príslušnej partnerskej CK, ktorá organizuje zájazd, zakúpený cestujúcim, tento spôsob platby platí pre prípady, keď platbu (záloha, doplatok, resp. celá cena zájazdu ) cestujúci hradí výlučne na účet konkrétnej partnerskej CK, s ktorou uzavrel zmluvu o zájazde.
Identifikačné údaje pre platbu hradenú CA:
a) Variabilný symbol: rezervačné číslo (číslo objednávky), resp. variabilný symbol uvedený na faktúre
b) Konštantný symbol: 0308
c) Príjemca platby/názov účtu: Bc. Božena Štefáni Deleva – Hajde Travel
d) Banka: Slovenská sporiteľňa, a.s.,
e) Číslo účtu: 5108484214/0900
f) Číslo účtu vo formáte IBAN: SK61 0900 0000 0051 0848 4214
g) BIC (SWIFT): GIBASKBX
Čl. 6. Povinnosti cestujúceho
Cestujúci je povinný:
- poskytnúť CA všetky potrebné informácie a údaje k uzavretiu zmluvy o zájazde včas, pričom zodpovedá za ich správnosť, presnosť a úplnosť,
- zaslať podpísanú zmluvu o zájazde obratom e-mailom, alebo osobne, alebo poslaním na poštovú adresu sídla CA a uhradiť CA určenú platbu v zmysle čl. 2 bod 8, v opačnom prípade sa jeho objednávka zájazdu stane pre CK nezáväznou,
- pred podpísaním zmluvy o zájazde sa oboznámiť a riadiť „Všeobecnými obchodnými podmienkami“ príslušnej partnerskej CK, ktorá zájazd organizuje,
- oboznámiť sa s informáciami o vybranom zájazde zverejnenými ma www.hajdetravel.sk (predzmluvné informácie, ktoré je CA povinna poskytnúť cestujúcemu pred uzavretím zmluvy o zájazde v zmysle § 14 zákona č. 170/2018 Z.z.), s cestovnými pokynmi k zájazdu, poskytnutými CK prostredníctvom CA, v opačnom prípade CA nezodpovedá za nedostatočnú informovanosť cestujúceho, čo by mohlo viesť k jeho neprimeraným očakávaniam a domnienkam o zájazde, a cestujúcemu nevznikne právo žiadať o náhradu škody za neposkytnutie služieb z dôvodu, že sa o ich poskytnutí resp. neposkytnutí neinformoval napriek tomu, že mal pred podpísaním zmluvy o zájazde tieto informácie v zmysle požiadavky zákona k dispozícii.
Čl. 7. Cestovné doklady
- Každý cestujúci je povinný na cestu do zahraničia mať platný cestovný doklad (cestovný pas, alebo občiansky preukaz pre cesty do Shengenského priestoru). V prípade zájazdu do krajín s vízovou povinnosťou si musí vízové formality cestujúci zabezpečiť sám ešte pred odchodom na zájazd, pokiaľ sa nedohodne s CK inak. Za neudelenie víza cestujúcemu CK ani CA nezodpovedá.
- Pri väčšine destinácií je požadovaná doba platnosti cestovného dokladu minimálne 6 mesiacov po návrate z krajiny, v ktorej sa zájazd uskutočnil. Bližšie informácie pre cestovanie do zahraničia je možné vyhľadať na oficiálnej internetovej stránke Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky www.mzv.sk.
- V prípade, že cestujúci podpíše zmluvu o zájazde a následne mu nebude umožnený vstup do krajiny z dôvodu neplatného cestovného dokladu, alebo z dôvodu kratšej lehoty jeho platnosti ako 6 mesiacov po návrate z krajiny, v ktorej sa zájazd uskutočnil, alebo z dôvodu neudelenia víza, alebo z dôvodu použitia občianskeho preukazu na cestovanie mimo Schengenského priestoru apod.), zodpovednosť znáša v plnom rozsahu cestujúci. V takomto prípade nebude možné cestujúcemu vrátiť uhradené platby za zakúpený zájazd, ani náhradu škody.
- Potrebné podklady na vycestovanie obdrží cestujúci od CA (pokyny k zájazdu, ubytovacie poukazy, letenky, poistné kartičky) najneskôr 7 dní pred odchodom na zájazd, výnimkou sú termíny "Last Minute", kedy sa poklady k vycestovaniu odovzdávajú ihneď pri kúpe zájazdu (osobným odovzdaním, elektronickou poštou).
Čl. 8. Storno podmienky
- Cestujúci je oprávnený stornovať objednaný zájazd bez stornopoplatkov do podpisu zmluvy o zájazde a úhrady určenej zálohovej platby.
- Po podpísaní zmluvy o zájazde a úhrade dohodnutej zálohovej platby alebo celej ceny zájazdu účtovanie stornopoplatkov podlieha „Všeobecným obchodným podmienkam“ príslušnej partnerskej CK.
- Odstúpenie od zmluvy o zájazde musí byť vykonané výhradne písomnou formou a zaslané na e-mailovú adresu info@hajdetravel.sk.
Čl. 9. Reklamácia zájazdu
- Za porušenie povinností, vyplývajúcich zo zmluvy o zájazde a povinností upravených zákonom č. 170/2018 Z.z. o zájazdoch, zodpovedá CK, s ktorou má cestujúci uzatvorenú zmluvu o zájazde.
- Reklamácie zájazdu, či služieb poskytovaných v rámci zájazdu odporúča CA riešiť priamo na mieste pobytu písomnou formou, a to spísaním reklamačného protokolu, ktorý by mal byť podľa možností potvrdený delegátom CK, pokiaľ je to možné, doplniť reklamáciu fotodokumentáciou reklamovanej skutočnosti.
- V prípade, že reklamácia nebude vybavená v mieste zájazdu, cestujúci je oprávnený reklamáciu, resp. oznámenie, žiadosť, sťažnosť (ďalej len „ podnet“), ktorý sa týka kvality služieb súvisiacich so zakúpeným zájazdom, po návrate z dovolenky uplatniť u CA, ktorá je povinná doručený podnet bezodkladne postúpiť CK na vybavenie, pričom deň doručenia podnetu CA sa považuje za deň doručenia CK.
- Cestujúci má právo uplatniť reklamáciu zájazdu do dvoch rokov od skončenia zájazdu, alebo ak sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy o zájazde. Ak je to možné, cestujúci pri uplatnení reklamácie priloží písomný záznam podľa § 22 ods. 8 zákona č. 170/2018 Z.z..
Čl. 10. Osobné údaje
- Osobné údaje poskytnuté pri využívaní tohto internetového predaja sú osobnými údajmi a CA sa zaväzuje, že bude s nimi nakladať podľa ustanovení Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679, z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, (ďalej len GDPR) a podľa ustanovení zákona 18/2018 Z.z, o ochrane osobných údajov.
- CA si uvedomuje dôvernosť osobných údajov a prehlasuje, že s nimi bude nakladať v súlade so zákonom. Prehlásenie o ochrane osobných údajov nájdete TU.
Čl. 11. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
- Každý cestujúci (spotrebiteľ v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z., v platnom znení) má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (§ 3 ods.2, písm. c/ zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení sporov).
- Cestujúci má právo obrátiť sa na CK so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým CK vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že porušila jeho práva.
- Cestujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov uvedenom v bode 1, ak CK na žiadosť podľa bodu 2 odpovedala zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní odo dňa jej odoslania. Obsahové náležitosti návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu nájdete tu NÁVRH NA ZAČATIE ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU.
- V prípade, že nedôjde k dohode, pre všetky spory vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi CK a cestujúcim je rozhodovacia právomoc daná podľa osobitnej miestnej príslušnosti všeobecnému súdu v zmysle § 19 písm. d) zákona č. 160/2015 Z.z. (Civilný sporový poriadok).
- V prípade sporu s podnikateľským subjektom mimo SR sa cestujúci môže obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum v SR Mlynské nivy 44/A 827 15 Bratislava 212 Slovenská republika Tel.:+421 905 528 477 e-mail: ECCNET-SK@ec.europa.eu, ktoré mimosúdne rieši spotrebiteľské spory s cezhraničným aspektom v rámci krajín EU, vrátane Nórska a Islandu, poskytuje právne poradenstvo v oblasti spotrebiteľských práv, prípadne poskytne kontakty na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
- Bližšie informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, najmä o možnostiach a podmienkach alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sú dostupné na webovej stránke Ministerstva hospodárstva SR (http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/1), ktoré zároveň vedie zoznam subjektov alternatívne riešenia spotrebiteľských sporov (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s).
- Ďalšie informácie ohľadom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sú dostupné aj na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), ktorá je jedným zo subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
Kontrolným orgánom pre činnosť CA je: Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI so sídlom v Košiciach pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 01.01.2019.